Wednesday, 13 July 2016

Suasana Raya Perak 2016

Assalamualaikum
hai.

Suasana raya kampung belah abah dekat perak ni tahun ni lain sikit sebab selalunya kami balik 2 hari satu malam je, tapi kalini balik 3 hari 2 malam. Tak sempat pun nak berjalan ke apa sebab penat kan, lagipun banyak kedai tutuplah tahun ni aku tengok. Raya tahun ni dekat perak kecoh sikit sebab opah buat kenduri tahlil dan doa selamat dekat kampung masa raya ketiga. Saja tekankan kecoh sebabnya memang kelakar jugak kejadian hari raya ketiga tu.

Aku datang rumah opah memang dah terus siap dengan baju raya. Cantik-cantiklah kononnya. Haha Sekali kena potong bawang, potong cili api. Mak cik aku suruh aku buat sambal kicap pedas. Haish aku ni memang makan pedas opkos lah super duper pedas aku balun hahaha! Aku makan dua sudu je aku dah rasa pedas. Makan dengan soto. Akak aku kata dia amek tak sampai sesudu rasa nak berapi. Mama buatkan kerabu taugeh. Laku keras sekejap je habis.

Ekceli opah amek catering. Tapi aku geram betul dengan orang catering tu. Dahlah bagi menu tak cukup, lepas tu boleh pulak dia hantar je dan balik tak tunggu kitorang sendiri lah kena top up lauk semua sendiri. Then dia bagi lauk extra tu dah nak basi! tak pasal-pasal kami kena masak makanan baru lagi. Mak cik aku aku mengamuk dah masa tu. Haha. Yelah kita bayar beribu kot dengan dia lepas tu dia buat macam tu pulak.

Tapi alhamdulillah majlis berjalan lancar. Mula selepas jumaat dengan bacaan yassin dekat tingkat atas oleh pihak lelaki pihak perempuan berkumpul dekat tingkat bawah. Gosip lettew.

Masa nak balik tu aku bengang jugaklah sebab selipar aku hilang! Geram betol aku dah lah aku sayang selipar tu. Memanglah selipar biasa bak kata orang selipar toilet je. Tapi aku dah pakai sejak aku first masuk degree kot! Masa nak balik tu aku bedal je selipar sape tah. Dahlah besar. lantak p. Aku syak tu selipar sepupu aku si haikal tu. Hahaha sorry lah haikal akak bedal selipar awak. Hahaha









p/s Soalan panas saya kena dekat kampung bukan bila nak kawen, tapi apesal ko dah hitam sangat ni?! Errmmm sentap. Dah bye.

No comments:

Post a Comment