Saturday, 16 July 2016

DIY : Hantaran Bertunang

Assalamualaikum.
Hai

Ekceli ni pertunangan hakak aku yang no tiga si soya ni. Dia kawen dululah nampaknya.. hehehe.
Dah lama dah dia tunang bulan 3 haritu masa aku baru masuk semester 6 ritu.
Mostly persiapan pertunangan soya ni aku dengan mama uruskan. Tapi kitorang uruskan bahagian yang hantaran, veil, hiasan macam tulah. Aku kan minat bende alah macam ni.

Hantaran memang mama nak sangat pakai pallet, so kita pakai pallet je lah. Hipster jugak mama aku ni. Hantaran 7 dari pihak lelaki dan balas 9 dari pihak kami. 100% aku yang hiaskan. Aku hias biasa-biasa je.

Hantaran pallet mama belikan dekat kedai. Aku sayang nak gamkan bunga dekat kayu so, aku prefer sellotep je. Yelah nanti nikah nak pakai balik. So, kita kenalah menjaga kualiti. Bunga semua aku beli dekat pemborong. Penuh bilik aku dengan barang hantaran soya.

Jangan tanya aku kos. Sebab aku dah tak ingat dah.

Kain manik ni indian punya cantik kan. Tak lah mahal sangat. Mama memang nak sangat pakai kain ni sebagai alas dulang. Mama aku ni memang berseni orangnya. Mama mengajar pasal kain, so dia sangat cerewet pasal kain. Mesti yang berkualiti sahaja. 

Ni masa baru siap 2 hantaran.  Memang bende alah ni duduk dalam bili aku je.

Yang merah menyala dari pihak perempuan yang aku gubah ihik ihik dan purple dari pihak lelaki. 

Antara gubahannya. Okeyh ni yang gambar photog amekkan







Simple je. Tapi aku berpuas hati sangat bile nenek aku pun puji cantik. Hahahahaha nenek bangga tak dapat cucu berseni macam mama dia. Hehehe

No comments:

Post a Comment