Monday, 14 March 2016

Last chapter before new beginning? InsyaAllah

Assalamualaikum.

Aku dah semester 6. Sekarang dah week 3 tapi semester 6 aku masih hambar. Assignment dah nak cecah berpuluh dah. Tapi aku masih krik krik lagi. Manelah assignment tak mencecah berpuluh kalau satu subject sampai 5 assignment.

Nak diikutkan semester ni tak ada final sepatutnya. Tapi untuk post diploma macam aku untuk resource baru start subject baru yang ada final exam untuk semester enam. Dahla kalau resource ni suka final masa last-last. Jangan dibuatnya final exam tu lepas raya sudah! Mahu aku kelam kabut untuk persediaan praktikal kang. 

Oh ye bercakap pasal praktikal. InsyaAllah sem depan praktikal. Ekceli bukan sem depan sangatlah. Praktikal lepas raya sampai hujung tahun. Dalam 5 bulan lebih macam tu. Lama kan.

Sekarang ni walaupun dah week 3 tapi aku masih dalam proses adaptation. Aku dah jadi macam orang yang culture shock. Dulu aku sekelas dengan orang yang lebih kurang macam aku yang pressure dengan assignment dan bawak pressure tu secara smooth  tapi memaksa diri dan bukan nak memaksa sampai kita rasa pelik. Aku datang ke kelas pun dah macam marathon dah sekarang sebab tempat duduk yang selalu aku duduk kena kebas orang. Aku tak kenal sangat diorang ni sapa sebab tu diamkan aje. Bukan ape, aku dah selesa duduk situ memang dari sem 3 kalau masuk kelas aku akan duduk kawasan situ je. Kalau berubah pun dalam kawasan tu jugak. Ni tak! aku berubah tempat sampai otak aku pun berubah 90 darjah!

Di sebabkan itu aku selalu mengamalkan multi-tasking. Sambil berjalan dengan pantas, sambil tu mesej kawan, sambil tu jugak cakap telephone dan sambil tu jugak aku boleh periksa kertas-kertas note dalam file. GILA!

Makin selekeh aku dibuatnya dengan kadang-kadang aku bedal je pakai tudung tak gosok. Kalau sebelum ni aku memang malas gosok tudung, tapi kalini lagi hebat kadar kemalasan aku tu.!Aku bedal je jeans tergantung dalam almari, tshirt tak gosok dan kadang-kadang pakai tudung instant. Pedulik pulak aku kan. 

Nanti kalau rajin aku nak letak bunga segar dalam bilik kolej ni. Macam doctor yang rawat aku  tu pesan supaya aku tak stress lagi macam dulu. Hahaha Air freshener tak gitteww?

 Kad matriks yang selalu lupa nak pakai. 

Ni bukan beg adik-adik sekolah rendah tapi ni beg laptop aku. Hahaha aku suka beg ni sebab compartment dia tersusun dalam tu. Biarlah orang kata tak hipster pun. 

Beg pergi kelas aku ni pakai dah lama dah. Dah ade tanda-tanda nak jahanam sikit tapi aku pakai lagi sebab best beg ni. Nampak sangat aku suka sumbat berat-berat beg ni kan. 

Jadual kelas yang dah bape kali print. Rupe tak lawa sebab ink kaler nak habis masa ni. Hahaha 
Notice note tu aku bawak sendiri.  Dekt sini tak macam kat kedah dapat sorang satu dekat dinding. 

Saje tok kaler2 buat note.

Korang jangan teruja sangat tengok keadaan dinding kolej aku. Sebabnya aku pun terujalah sangat masa awal-awal dulu hahaha

Doakan aku dapat adapt semua bende ni semester ni. 
Dapat adapt keadaan kelas marathon ni.
Nasib dah validate kalau tak memang aku lari kelas lain. 
Redho jelah....

2 comments:

  1. All the best yaya. ^^ jgn stress3 nnt semua xjd. :) bnyk bnyk minum air ehhh. *apa kaitan minum air dgn stress .. Hahaha =.="

    ReplyDelete
  2. honestly cantik beg laptop awak =)

    ReplyDelete