Tuesday, 23 February 2016

Korang layan tak cerita Qanun 99?


Assalamualaikum.

Korang. Layan tak cerita qanun 99  yang disiarkan dekat astro oasis?
Aku mula-mula tak layan pun cerita ni. Tapi ada Yana Samsudin dengan Farid Kamil menarik aku daripada tukar channel.

Haritu ade ulangan episod 2 yang pengantin perempuan 14 tahun tu terus aku layan cerita ni siap tengok dekat youtube episod 1 yang pasal isteriku lelaki. Sebab bagi aku cerita ni banyak beri pengetahuan yang aku tak pernah terpikir pun bende tu.



Apa itu Qanun 99?
Cerita Qanun 99 ni dia mengisahkan pada setiap episod akan memaparkan satu kes syariah yang berdasarkan kisah benar dan pernah dibicarakan di mahkamah syariah. Mostly daripada kes yang agak famouslah. Tapi diorang ade ubah sikit-sikit.


Jangan fokus kepada undang-undang yang dibicarakan sahaja, tapi cuba fokus pada kisah yang berlaku dalam cerita tu. Mesti korang pun akan pikir bende sama macam aku pikir. Sebabnya bende ni sebenarnya memang berlaku disekeliling kita.

Bende macam ni kita anggap remeh. Tapi bende ni bagi pengetahuan dekat kita. Kadang-kadang biarkan jahat terus jahat sebab tak nak tanggung malu. Kesian kan.

InsyaAllah aku nak terus tengok cerita ni. Tak dapat tengok kat kolej tak ape, online ade punye!.


Cerita ni ditayangkan dekat astro oasis dan astro maya HD.
Hari Jumaat pukul 7.30 Malam. 

2 comments:

  1. yeke best? Ad tengok kat iklan, tp xpernah tonton lg..sbb yaya ckp best nanti saya nak cuba tgk gak.

    ReplyDelete
  2. hati saya terluka tengok cerita2 guaman ni. luls.. cita-cita terkubur

    ReplyDelete